Sinclair approaches Tribune Media about possible deal

feedback.pdxradio.com forums feedback.pdxradio.com forums Portland Radio Sinclair approaches Tribune Media about possible deal

This topic contains 90 replies, has 17 voices, and was last updated by  Jeffrey Kopp 2 months ago.

Viewing 15 posts - 46 through 60 (of 91 total)
  • Author
    Posts
  • #31455

    Jeffrey Kopp
    Participant

    Sinclair Broadcast Group defended its proposed acquisition of Tribune Media as being in the public interest and vital to the health of broadcast television,

    http://thehill.com/policy/technology/347631-sinclair-says-tribune-deal-is-necessary-for-broadcast-industry

    #31456

    Screamer
    Participant

    There are four locally owned TV stations left in Oregon that I am aware of:

    KWVT 17.1 in Salem
    KLSR 34.1 in Eugene
    KEVU 23.1 in Eugene
    KOBI 5.1 in Medford

    for those complaining about Sinclair, you have other options.

    #31459

    lastday
    Participant

    So, you approve of large corporate entities injecting slanted political commentary into local newscasts without identifying the source? Presenting said commentary as if the local station selected it?

    I sincerely don’t care what Sinclair says. All I want is at least a token effort at transparency with regard to who’s saying it. I guess that’s too much to expect.

    #31461

    Andy Brown
    Participant

    Transparency no longer required thanks to Ronnie Reagan.

    #33079

    Jeffrey Kopp
    Participant

    The Federal Communications Commission (FCC) on Thursday voted to roll back restrictions on media ownership, a proposal that critics say is helping to pave the way for a controversial merger and further consolidation in the industry.

    The commission’s party-line vote clears the way for the common ownership of newspapers and broadcast stations in the same market. The proposal also eliminates a rule that prohibited television stations in the same market from merging if such a deal would leave less than eight different stations in that market.

    The move has incensed critics, who see it as part of Republican FCC Chairman Ajit Pai’s efforts to benefit the Sinclair Broadcast Group, which is awaiting approval from the agency for its purchase of Tribune Media. The $3.9 billion deal that would let the combined company access 72 percent of the country’s television audience.

    http://thehill.com/policy/technology/360665-fcc-rolls-back-media-regulations-in-move-that-critics-say-benefits-sinclair

    #33081

    Andy Brown
    Participant

    And the more they deny it the more you know it’s true.

    #34892

    Jeffrey Kopp
    Participant

    “For months I have been trying to get to the bottom of the allegations about Chairman Pai’s relationship with Sinclair Broadcasting,” Mr. Pallone, the top Democrat on the committee that oversees the F.C.C., said in the statement to The New York Times. “I am grateful to the F.C.C.’s inspector general that he has decided to take up this important investigation.”

    It was unclear the extent of the inspector general’s investigation or when it might conclude, but the inquiry puts a spotlight on Mr. Pai’s decisions and whether there had been coordination with the company. It may also force him to answer questions that he has so far avoided addressing in public.

    #35806

    Jeffrey Kopp
    Participant

    “This is so manipulative.”

    That’s an anchor at a local TV station owned by Sinclair, describing the company’s latest mandate, a promotional campaign that sounds like pro-Trump propaganda.

    Internal documents call the new initiative an “anchor delivered journalistic responsibility message.”

    But the staffers who shared the documents with CNN say the promos are inappropriate — yet another corporate infringement on local journalism.

    http://money.cnn.com/2018/03/07/media/sinclair-broadcasting-promos-media-bashing/index.html

    #35810

    e_dawg
    Participant

    How about KATU showing Terrorism desk propaganda.

    #35813

    e_dawg
    Participant

    Here’s the link from tvspy, you can see all of sinclair tv station (KATU) are reading the same script.

    Sinclair Promo Calling Out ‘Fake Stories’ Begins Rotation

    #35828

    Langston
    Participant

    How embarrassingly sad for KATU staff.

    #35829

    lastday
    Participant

    KVAL seems to have either dropped the Boris Epshteyn commentaries or moved them to a less prominent time than the 5PM news. Don’t recall seeing one for quite a while now. Or maybe Sinclair pulled the spots.

    #35830

    Master of Disaster
    Participant

    Internal documents call the new initiative an “anchor delivered journalistic responsibility message.”

    Have to be honest, it looks no different than the sort of script given to call center employees.

    Let’s not kid ourselves, we live in a time where one must choose between exercising their freedom of speech or being able to afford food, clothing, and shelter.

    #35836

    DanOregon
    Participant

    In Eugene, Sinclair is the news source for three of the four network affiliates. KVAL, KMTR is under a shared service agreement and KVAL produces KLSRs nightly broadcasts.

    #35837

    msndrspdx
    Participant

    “A journalistic responsibility message”?

    It’s an editorial.

    What struck me about the message and the way it was presented was how similar all the presentations were, with the anchors standing or sitting next to a screen displaying the station’s logo. It’s worth noting that many of the stations involved carry Fox. And in no case was there an onscreen graphic identifying this as an editorial.

    Back in the 1970’s, when the practice of on air editorials began, they were usually narrated by the station manager. Some of you may recall Ancil Payne doing that occasionally at KGW back in the old days. They were never delivered by news anchors, on the argument that this was a line that shouldn’t be cruised. This case does, blatantly.

    Also the line “…this is dangerous to our democracy” is ironic in itself.

    And there’s another angle to this ridiculous excercise. KGW, of course, produces the 10pm news for KRCW. Will KGW personnel be ordered to read this on KRCW’s air, on the argument that it’s a requirement of KGW’s contract with KRCW? And will KGW therefore be required to have their people read this on KGW’s air as Well?

    And one more twist to the tale. Joe Donlon just left KGW for WGN Chicago on Friday. Will he be asked to read this on WGN’s air? He’s a pro, and he’d refuse, I think, even if it cost him his career. Something to watch for. Editorials should be branded on air as such. Anchors should never have to read this kind of stuff.lf it has to be read on air, have the station manager do it. And brand it clearly as an editorial. Period.

    And let’s see if KGW drops their agreement with KRCW to avoid the spectacle of one of their people having to read this on KRCW as a contractual requirement.

Viewing 15 posts - 46 through 60 (of 91 total)

You must be logged in to reply to this topic.